ΥΜΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ Ι

2023-03-06 20:14

Πρωΐ.--Και καθώς άνοιξα διάπλατα στην ημέρα

άξαφνα το παράθυρο και στάθηκα ορθός,

Άνοιξη, μπήκες μέσα μου μαζί με τον αγέρα,

τις μυρωδιές, τα χρώματα και το ιλαρό το φως.

 

Άνοιξη, μπήκες μέσα μου και φούσκωσε σα δέντρο

από χυμό υποσχετικό και πλούσιο το κορμί μου,

-- άκουσα μέσα μου λαό πουλιά να τραγουδάνε

κ' είναι πλατάνι που θροεί στην αύραν η ψυχή μου. 

 

Σέ είδα να μου χαμογελάς μέσα από τα λουλούδια, 

να μου χαϊδεύεις τα μαλλιά με την τρελλή τήν αύρα 

και η χαρά απ' τα στήθια μου ανάβλυσε και εχύθη

ως απ' τούς άμμους μιας πηγής κρύων νερών ανάβρα.

 

Πως να την πω τέτοια χαρά, πώς να την τραγουδήσω,

τέτοια χαρά που μέσα μου σαν το πουλί σκιρτάει, 

που απλώνεται ως το ρόδινο το φώς σε μια κοιλάδα, 

όταν απάνου στην κορφή βουνού ο ήλιος σκάει... 

...

 Λεξιλόγιο 1) ιλαρός -η- -ο:είναι αυτός πυυ χαρακτηρίζεται από χαρά και ευθυμία, πρόσωπο:  εύθυμο, χαρωπό. Φράση επισης εκκλησιαστική: στην επιλύχνιο Ευχαριστία: ονομάζεται έτσι ο Ιησούς Χριστός. 2) .Θρόϊσμα-- θροΐσματος: του ρήματος θροΐζω (μεσ.) είναι  ο ελαφρός και συνεχής ήχος, που παράγεται απ'την κίνηση  και την τριβή των φύλλων των δέντρων. Θρους είναι ο θόρυβος, το μουρμουρητό και 3) σκιρτάει/ σκιρτώ: πετάγομαι ξαφνικά από τη θέση μου, αναπηδώ

Ο Κώστας Ουράνης υποδέχεται την Άνοιξη, που μπήκε μέσ' στην καρδιά του μαζί με τον αγέρα και  τις μυρωδιές, τα χρώματα και το ιλαρό της φως. Άνοιξη μπήκε μεσα του και άκουσε λαό πουλιά να τραγουδάνε. Και ο  απόηχος απ' το τραγούδι των πουλιών, ένα κλίμα αύρας που τό  'νιωθε σαν να του χαμογελούσε ολάκαιρη η φύση: μέ τα λουλούδια, με  τα χρώματα, με το μουρμουρητό στις φυλλωσιές των δέντρων και με  το ρόδινο της σκίρτημα την ώρα του δειλινού, Η ψυχή του ένα  πλατάνι που θροεί στην  τρελλή την αύρα και η χαρά που από μέσα του αναβλύζει πως θα την τραγουδήσει;